Brand communication and the Attention Economy
2021-11-10
13:00
online
Angielski
W wystąpieniu koncepcja ekonomii uwagi zostanie umieszczona w ramach zagadnienia komunikacji, tym samym zostanie rozszerzona poza klasyczne ujmowanie przez informacje i uwagę. Prof. Waddick Doyle stwierdza, że procesy komunikacyjne komodyfikują uwagę, wytwarzając znaczenia, a także wartość kulturową i ekonomiczną. Wraz z wpływem mediów cyfrowych i dematerializacją dóbr, marki stają się coraz ważniejszą częścią globalnej gospodarki. Funkcjonują w celu organizowania i zmiany nawyków życia codziennego oraz utowarowienia uwagi. Stały się one znaczącymi generatorami wartości ekonomicznej. Marki robią to nie dlatego, że przekazują informacje, ale dlatego, że obecnie przyczyniają się do kształtowania nawyków życia codziennego, w tym tego, jak ludzie myślą o sobie. Te nawyki i tożsamości generują wartość ekonomiczną na wiele różnych sposobów. Marki zachowują się jak państwa narodowe, kształtując tożsamość i przyciągając uwagę, a w przypadku Apple i Facebooka próbują nawet tworzyć walutę.
PROWADZĄCY
PRELEGENCI
prof. Waddick Doyle
American University of Paris
Waddick Doyle urodził się w Australii i studiował komunikację na Griffith University w Australii, wówczas najnowszym i być może najbardziej innowacyjnym uniwersytecie na świecie, a po pracy w programie zdrowotnym dla Aborygenów i założeniu wielojęzycznej stacji radiowej wyjechał studiować semiotykę i komunikację na najstarszym i być może mniej innowacyjnym uniwersytecie świata, Università di Bologna. Pokochał oba te kierunki. Wrócił do Australii i zrobił doktorat na Griffith University, a następnie po zakończeniu pracy pedagogicznej w Australii przyjechał do Paryża na studia podoktoranckie w EHESS. Wykładał na uniwersytetach we Włoszech, Francji i Australii. W 1996 roku rozpoczął pracę w AUP, gdzie stworzył zarówno studia licencjackie jak i magisterskie w zakresie komunikacji globalnej.
OBEJRZYJ NAGRANIE SEMINARIUM
Cykl anglojęzycznych spotkań, w trakcie których prezentowane są wyniki badań z obszaru cyfryzacji, prowadzonych przez badaczy i badaczki z krajów Unii Europejskiej.
Seminaria są doskonałą okazją, by poznać tematy podejmowane na zagranicznych uczelniach oraz podyskutować o nich zaproszonymi gośćmi. Dzięki interaktywnej formie stanowią również szansę na budowanie współpracy pomiędzy polskimi i zagranicznymi ośrodkami naukowymi. Dotychczasowe seminaria można znaleźć na stronie DELab UW.