Autorzy:

Opis:

Z zespołem Digital Economy Lab wierzymy, że jeśli Uniwersytet Warszawski ma utrzymać swoją pozycję, te technologie nie mogą zostać zignorowane i przemilczane. Przeciwnie, ich dynamiczny rozwój oznacza, że musimy mówić o nich już teraz i dostosowywać swoje nauczanie do nowych realiów. Technologia jest wystarczająco tania i intuicyjna by młodzież opanowała ją szybciej i o wiele lepiej niż obecne kadry – tak samo jak szybciej podąża za nowymi aplikacjami i trendami w mediach społecznościowych. Rzeczywiście, osoby studiujące na uczelni już z tych narzędzi korzystają, a nie upłynął semestr odkąd zaczęły się rozpowszechniać. Choć technologia jest nowa, możemy już coś o niej powiedzieć. Wiadomo co już potrafi i jakie są obecne trendy w jej rozwoju. Specjaliści/tki nauczania zaczęli wdrażać je w swoich programach i dzielić się spostrzeżeniami co do jej wpływu na dydaktykę. Pojawiają się także pierwsze zastosowania w działalności badawczej. Z której strony by nie spojrzeć, programy nauczania, metody sprawdzania wiedzy i efektów kształcenia muszą zostać * Przydatny zbiór najważniejszych informacji przygotował m. in. ETH Zürich. Np. pismo Nature zawarło w wytycznych klauzule dla nadsyłających artykuły o tym jak udokumentować wykorzystanie zaktualizowane lub szybko przestaną nadążać za potrzebami rynku i studiujących. Będzie to wymagało pracy, często także nad kursami które przez lata odbywały się według stałej i dopracowanej formuły.

Podziel się raportem:

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp