Czy polskie spółki start-up dojrzały do internacjonalizacji?
Autorzy:
Opis:
Raport prezentuje wyniki badania pilotażowego determinant rozwoju i dojrzałości modeli biznesowych polskich spółek start-up na próbie 51 przedsiębiorstw z uwzględnieniem roli eksportu w ich cyklu życia. W celu uchwycenia różnic w kształtowaniu dojrzałości modeli biznesowych ważne jest przyjęcie kryteriów określających specyfikę badanych firm. W badaniu pilotażowym przyjęto a priori rozróżnienie oparte na czasie prowadzenia działalności gospodarczej. Do grupy start-up zakwalifikowano najmłodsze przedsięwzięcia, czyli te, które na rynku działają maksymalnie trzy lata. Przedsiębiorstwa, które utrzymały się dłużej niż 3 lata na rynku, zostały zgrupowane w podpróbie scale-up. Przy tym definicja firm scale-up nie odnosi się do potencjału wzrostu przedsiębiorstw, a służy jedynie do rozróżnienia czasu istnienia firmy na rynku.
Podziel się raportem: