Autorzy:

Opis:

Celem raportu jest scharakteryzowanie nowych wyzwań i możliwości tworzonych przez transformację cyfrową w zakresie edukacji wyższej, funkcjonowania uniwersytetów jako ośrodków badawczo-dydaktycznych i organizacji, a także nauki i współpracy między nauką i biznesem. Zaczynamy od zarysowania szerszego kontekstu relacji między transformacją cyfrową a nauką i szkolnictwem wyższym, pokazujemy zmiany zachodzące na rynku pracy i dotyczące rosnącej roli kompetencji cyfrowych, poznawczych i społecznych. Charakteryzujemy ekosystem cyfrowej nauki, opisujemy, jak transformacja cyfrowa zmienia proces studiowania i zmienia uczelnię jako instytucję – zarówno w relacjach wewnętrznych, jak i międzyuczelnianych oraz z zewnętrznymi aktorami z sektora prywatnego i publicznego. Publikację zamyka zestawienie rekomendacji odnoszących się do poszczególnych obszarów cyfrowej transformacji nauki i szkolnictwa wyższego.

Podziel się raportem:

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp