Transformacja cyfrowa sektora bankowego
Badanie wiedzy, kompetencji i przygotowania pracowników w procesie transformacji cyfrowej sektora finansowego
BADANIE PRZEPROWADZONE NA ZLECENIE
SEKTOROWEJ RADY DS. KOMPETENCJI FINANSE
ZOBACZ WYNIKI KOLEJNEJ EDYCJI BADANIA KADRY ZARZĄDZAJĄCEJ I PRACOWNIKÓW SEKTORA FINANSOWEGO
Badanie stanowi kontynuację wcześniejszych analiz prowadzonych przez DELab UW, z uwzględnieniem zmian spowodowanych przez pandemię.
Transformacja cyfrowa w sektorze finansowym będzie wiązała się z autonomizacją procesów i reorganizacją pracy. W efekcie tych zmian będziemy obserwować rosnącą liczbę zwolnień, przy równoczesnym wzmożonym poszukiwaniu pracowników o profilu kompetencji umożliwiającym pracę z nowymi technologiami.
Celem drugiej edycji prowadzonego przez nas badania jest analiza zmian wpływających na rynek pracy w sektorze finansowym, a także odtworzenie z perspektywy pracownika i pracodawcy rozmaitych zagadnień, takich jak:
– reorganizacja form wykonywania pracy i jej konsekwencje dla przyszłości pracy,
– zmiana profilu pożądanych kompetencji, postaw i wiedzy odnośnie ich podnoszenia, ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb poszczególnych grup pracowników,
– postawa wobec szkoleń i zagadnienia rozwijania kompetencji.
Efektem badań będzie opracowanie rekomendacji, z jednej strony pomagających kształtować podejście menedżerów i działów HR w odniesieniu do nadchodzących zmian, z drugiej umożliwiających tworzenie regulacji w zakresie interwencji na rynku pracy.
WYKORZYSTANIE TECHNOLOGII W PRACY I NIEZBĘDNE KOMPETENCJE
CZYNNIKI ROZWOJOWE, UCZENIE SIĘ
NOWY CSR: ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA PRACOWNIKÓW
WYKORZYSTANIE TECHNOLOGII W PRACY I NIEZBĘDNE KOMPETENCJE
Jakie kompetencje potrzebne są do zarządzania zespołami współpracującymi online? Do czego sprowadza się rola pracodawcy w przysposobieniu zespołu do zachodzących zmian?
Badanie pozwoli zdiagnozować kompetencje pracowników sektora finansowego, niezbędne do sprawnego poruszania się w środowisku przesyconym technologiami. Pozwoli także prześledzić rozwój postaw wobec pracy zdalnej i wyłonić zmiany w relacji między pracodawcami i pracownikami.
Jakie postawy i potrzeby pracowników w odniesieniu do szkoleń funkcjonują w branży finansowej? Na ile pracownicy czują potrzebę rozwoju swoich kompetencji?
Jakość procesów szkoleniowych może istotnie wpływać na postawy i motywacje pracowników, a także na poczucie bezpieczeństwa i wzmacnianie nawyku lifelong learning.
CZYNNIKI ROZWOJOWE, UCZENIE SIĘ
NOWY CSR: ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA PRACOWNIKÓW
Jakie działania, nakierowane na przekwalifikowywanie pracowników i budowanie otwartego ekosystemu szkoleniowego, powinny zostać podjęte? Co jest potrzebne do zmiany postaw pracodawców i pracowników do procesu kształcenia ustawicznego?
W opracowanych rekomendacjach zmierzymy się z wyzwaniem CSR, jakim jest pomoc pracownikom w nakierowaniu ich postaw na proces przeszkalania się i uczenia oraz na gotowość projektowania własnej ścieżki edukacyjnej, uwzględniającej przewagi kompetencyjne.
O WYNIKACH POPRZEDNIEJ EDYCJI BADANIA