PRACOWNIA BADAŃ NAD CYFRYZACJĄ W SEKTORACH KULTURALNYCH I KREATYWNYCH

Nasza pracownia koncentruje się na analizie trendów rozwoju serwisów i platform poświęconych kulturze i cyfrowej rozrywce oraz ich wpływu na sektory kultury i kreatywne. Nasze badania mają na celu wszechstronne zrozumienie zmian w sektorach kultury i kreatywnych spowodowanych dynamiczną cyfryzacją oraz opracowanie rekomendacji i rozwiązań wspierających rozwój tych sektorów w erze cyfrowej. Dążymy do zrozumienia wpływu postępu technologicznego na sektory kreatywne oraz wybory konsumenckie i sytuację osób pracujących twórczo.

  • Badamy zmiany i trendy w serwisach i platformach poświęconych kulturze i cyfrowej rozrywce.
  • Analizujemy wpływ algorytmów i systemów rekomendacji na działanie platform w sektorach kulturalnych i kreatywnych.
  • Badamy nowe rodzaje treści i formy ekspresji, metody monetyzacji oraz twórczość w cyfrowym otoczeniu.
  • Badamy konkurencję o uwagę użytkowników w cyfrowym otoczeniu.

Raporty

Seminaria

AI – szansa czy zagrożenie dla uniwersytetu?

Metrics For News. The Uses and Effects of Analytics in Journalism

Income and Nudity on the Internet: Attention Economics of Instagram Stars

Roblox and the Market for Virtual Experiences

The role of external stimuli and peer feedback in user-generated content production: Evidence from fanfiction