You are currently viewing #42 Minimalizm w sieci, czyli jak nie kupować i nie mieć

#42 Minimalizm w sieci, czyli jak nie kupować i nie mieć

Tematem szesnastego odcinka drugiego sezonu podcastu „Efekt Sieci” jest minimalizm oraz trendy konsumenckie, które zweryfikowała, innym razem wzmocniła, pandemia. W czasie lockdownu i społecznej izolacji nastąpił spadek zakupów towarów luksusowych 22 proc. Przekłada się to na miliardy euro oszczędności. Czy oznacza to symboliczny koniec konsumpcjonizmu? Czy kokoniarstwo i neonomadyzm staną się wiodącymi trendami w nadchodzącym czasie?

Wiedzą ekspercką i wnioskami z badania minimalistek dzieli się Weronika Przecherska, analityczka DELab UW i doktorantka na Wydziale Socjologii UW, która odpowiada na pytania dr Justyny Pokojskiej o:
– szanse, że nowe technologie staną się katalizatorem postaw minimalistycznych,
– przełożenie spadków obrotów handlowych na postawę konsumpcjonizmu,
– sposoby używania internetu przez minimalistki i czy nie bardziej uczciwie byłoby porzucić aktywność w sieci, przechodzą w pełni w offline,
– kokoniarstwo i neonomadyzm – czym są i dlaczego ich popularność rośnie właśnie teraz?
– potencjał internetu, by zmieniać ludzi na lepsze,
– najcenniejsze wartości w dobie pandemii w obliczu zakwestionowania konsumpcjonizmu.

Dodaj komentarz