W dniach 25-29 listopada 2024 r. odbyła się 4. edycja międzynarodowych spotkań brokerskich DEICy 2024 – Digital Economy, Internet of Things, Cybersecurity (Virtual edition) oraz warsztatów “Digital Economy, Internet of Things, Cybersecurity – science and practice”, organizowanych przez DELab UW oraz Enterprise Europe Network. Wydarzenie zgromadziło blisko 400 uczestników i obejmowało niemal 800 spotkań brokerskich, których celem było zacieśnienie współpracy biznesowej, technologicznej oraz badawczej w obszarze transformacji cyfrowej.
Konferencję otworzyła prof. Katarzyna Śledziewska, Dyrektor Zarządzająca DELab UW. W ramach pierwszej sesji warsztatowej prof. Magdalena Słok-Wódkowska zaprezentowała temat „The European Union’s Artificial Intelligence Act (AI Act) – the first of its kind regulation in the world. Development, deployment, and use of AI in the EU”, poświęconą kluczowym regulacjom dotyczącym sztucznej inteligencji w Unii Europejskiej. Drugiego dnia konferencji prof. Renata Włoch, Dyrektor Naukowa DELab UW, omówiła temat „How to shape digital competences in SMEs?”, zwracając uwagę na rozwój kompetencji cyfrowych w małych i średnich przedsiębiorstwach. Wydarzenie skierowane było do szerokiego grona odbiorców: przedsiębiorców, instytucji naukowych i badawczych, administracji publicznej, organizacji pozarządowych oraz przedstawicieli instytucji europejskich i krajowych. Uczestnicy mogli wymieniać doświadczenia i nawiązywać współpracę w takich obszarach jak: gospodarka cyfrowa, sztuczna inteligencja, uczenie maszynowe, Przemysł 4.0, cyberbezpieczeństwo, Internet rzeczy, druk 3D, robotyka i automatyka, cyfrowa symulacja procesów produkcyjnych, technologie 5G i wiele innych. Podczas warsztatów zaprezentowano najnowsze osiągnięcia badawczo-rozwojowe oraz kierunki transformacji cyfrowej, uwzględniające zarówno aspekty technologiczne, jak i prawne, społeczne oraz ekonomiczne. Główne cele warsztatów obejmowały: Budowanie świadomości dotyczącej transformacji cyfrowej oraz jej wyzwań. Upowszechnianie wiedzy na temat praktycznych zastosowań technologii cyfrowych w biznesie. Identyfikację potrzeb małych i średnich przedsiębiorstw związanych z cyfryzacją. Promocję transferu innowacyjnych technologii cyfrowych.