Już wkrótce regulacje Jednolitego Rynku Cyfrowego zmienią rzeczywistość handlową. Dostępne dane statystyczne nie pozwalają jednak na pełną analizę najszybciej rozwijającej się gałęzi handlu, czyli e-commerce. Nasze badanie umożliwi poznanie realiów e-commerce w Polsce, jak i w UE.
Cele badania: przedstawienie sytuacji polskich firm zaangażowanych w e-commerce na tle krajów UE identyfikacja barier po stronie przedsiębiorcy jako jednostki i po stronie firmy, a także barier strukturalnych – gospodarczych, administracyjnych, komunikacyjnych. Rezultaty badania opis realiów polskiego rynku e-commerce identyfikacja barier występujących na polskim rynku e-commerce analiza wpływu regulacji Jednolitego Rynku Cyfrowego na polski i europejski rynek e-commerce rozpoznanie zagrożeń, jakie niesie za sobą wprowadzenie regulacji Jednolitego Rynku Cyfrowego Produkty badania syntetyczny raport z badania prezentujący wyniki analizy w przystępny sposób wraz z wizualizacją danych pogłębiony raport z badania prezentujący pełną analizę prezentacja ppt. ze wszystkimi wynikami badania dla współtwórców pakiet praktycznych rekomendacji dla firm planujących działać w e-commerce informacja prasowa skierowana do mediów społecznościowych Sposoby upowszechniania rezultatów i produktów rozesłanie informacji do prasy i mediach – zarówno w wersjach elektronicznych, jak i papierowych. upowszechnienie wśród społeczności akademickiej Dlaczego zwracamy się do Państwa z prośbą o udział w badaniu? Mamy nadzieję, że pomogą nam Państwo – przedstawiając historię Państwa firmy – zrozumieć sytuację polskich firm zaangażowanych w e – commerce, wraz z uwzględnieniem barier występujących na rynku. Naszą rozmowę chcielibyśmy skupić wokół następujących zagadnień: opis działalności firmy (sektora działania) opis rozpoznania rynku, przed otworzeniem firmy Opis pierwszego etapu ( 1-2 lat) działalności firmy Opis różnic między działalnością na rynku krajowym, a na rynku międzynarodowym Różnice między handlem tradycyjnym a e-commerce Handel elektroniczny/e-commerce Opis korzyści i zagrożeń związanych z e-commerce Opis umiejętności dobrego pracownika przy prowadzeniu handlu elektronicznego Opis planów na przyszłość firm Opis unikatowości oferty firmy Liczymy, że Państwa doświadczenie pomoże nam poznać sytuację polskich firm, zaangażowanych w e-commerce działających na rynku krajowym jak i europejskim, z perspektywy jego uczestnika.