Na naszych oczach, w tle pandemii COVID-19, kształtuje się nowy rodzaj gospodarki: gospodarka cyfrowa. Jej rozwój jest uwarunkowany postępującym przyspieszaniem i intensyfikacją procesów digitalizacji z wykorzystaniem różnych technologii cyfrowych m.in. Internetu rzeczy, robotyzacji, automatyzacji, algorytmów sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego. W tej nowej rzeczywistości pojawiają się nowe cyberzagrożenia, kreują nowe potrzeby i rozwiązania w obszarze cyberbezpieczeństwa przedsiębiorstw jak i instytucji rządowych i samorządowych.
Wydarzenie skierowane jest do szerokiego grona uczestników. W szczególności koncentrujemy się na partnerach biznesowych i przemysłowych, środowiskach akademickich, laboratoriach i instytucjach badawczych, administracji publicznej, instytucjach europejskich i krajowych, organizacjach pozarządowych, które zainteresowane są lepszym poznaniem i zrozumieniem transformacji cyfrowej w obszarach: gospodarka, społeczeństwo, przemysł 4.0, procesy produkcyjne,  konsumpcja, rynek pracy, administracja publiczna, służba zdrowia, energetyka, bezpieczeństwo, rolnictwo. Osoby zainteresowane uczestnictwem w spotkaniach brokerskich mogą zarejestrować się na platformie internetowej. Wszystkie spotkania podczas wydarzenia “Digital Economy, Internet of Things, Cybersecurity” będą odbywać się zdalnie za pośrednictwem platformy: https://deicy2021.b2match.io/  Wydarzeniu będą towarzyszyć warsztaty “Digital Economy, Internet of things, Cybersecurity – science and practice”, podczas których będą prezentowane przez naukowców wyniki badań nad transformacją cyfrową.  Podczas warsztatów przedsiębiorcy zaprezentują praktyczne rozwiązania technologiczne, organizacyjne, procesowe związane z transformacją cyfrową w kierunku przemysłu 4.0 . Zainteresowanych prezentacją prosimy o kontakt z dr. inż. Tomaszem Krawczykiem tj.krawczyk@uw.edu.pl lub Joanną Kołodziejską j.kolodziejska@delab.uw.edu.pl Tematy przewodnie spotkań brokerskich i warsztatów: I.Transformacja cyfrowa: Sztuczna inteligencja dla biznesu: modele biznesowe dla zastosowań sztucznej inteligencji, strategia biznesowa dla rozwiązań z obszaru sztucznej inteligencji, przyszłość sztucznej inteligencji w biznesie, sztuczna inteligencja dla produkcji i usług, algorytmy sztucznej inteligencji i uczenie maszynowe. Gospodarka cyfrowa: modele e-biznesu, e-commerce, Europejska Cyfrowa Przyszłość. Społeczeństwo cyfrowe: mobilność, kultura, social media, kompetencje cyfrowe. Rynek cyfrowy: mechanizmy ekonomiczne, modele biznesowe, platformy cyfrowe, big data i analityka. Praca cyfrowa: zmieniające się sektory rynku pracy, zmiana pracy, robotyzacja, automatyzacja. Cyfrowa administracja (rządowa, samorządowa): tworzenie danych, zarządzanie oparte na danych, nowe modele kształtowania polityki, zarządzanie infrastrukturą społeczną i techniczną. Konsumpcja cyfrowa: nowe modele konsumpcji i marketingu, zachowania konsumentów. Produkcja cyfrowa: przemysł 4.0, cyfrowa fabryka, cyfryzacja produktu I usługi, bliźniak cyfrowy w produkcji,  nowe modele zarządzania produkcją, robotyka przemysłowa, automatyzacja, cyfrowy łańcuch dostaw, inteligentne magazynowanie i logistyka, cyfryzacja oraz integracja pionowa i pozioma łańcuchów wartości, zarządzanie cyklem życia produktu w przemyśle 4.0, konserwacja predykcyjna, platformizacja. II. Internet Rzeczy (Internet of Things – IoT) Aplikacje konsumenckie IoT: osobiste urządzenia IoT, domowe urządzenia IoT, technologie IoT w odzieży, urządzenia z możliwością zdalnego monitorowania i wiele innych. Energia IoT: inteligentne sieci, zarządzanie siecią, zintegrowana kontrola floty pojazdów elektrycznych, sterowanie i zarządzanie ciepłownictwem,  zarządzanie energią z baterii, inteligentne budynki i inne technologie. Przemysłowy Internet Rzeczy: czujniki, drukowanie 3D, systemy cyber-fizyczne, cyfrowy bliźniak, AR/VR, przetwarzanie w chmurze, robotyka przemysłowa, coboty, AGV, 5G, sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe, przemysłowe systemy IoT i MES i wiele innych. Zdrowie I technologie IoT: inteligentna diagnostyka, urządzenia do noszenia na ciele do śledzenia stanu zdrowia, zarządzanie pacjentami, dostępność specjalistów medycznych w odległych lokalizacjach i wiele innych. Rolnictwo IoT: rolnictwo precyzyjne, drony rolnicze, inteligentne szklarnie, inne technologie. Przemysł motoryzacyjny IoT: autonomiczne samochody, urządzenia składające się z kamer HD, czujników termicznych, inteligentnych nawigatorów, regulatora prędkości, czujników deszczu, łączności bezprzewodowej i czujników zbliżeniowych, sztucznej inteligencji, głębokiego uczenia i innych technologii. Technologie podwójnego zastosowania: czujniki, amunicja, pojazdy, bezzałogowe statki powietrzne, roboty, urządzenia biometryczne i inne inteligentne technologie. III. Cybersecurity Wyzwania związane z gospodarką cyfrową i cyberbezpieczeństwem: cyberbezpieczeństwo w przemyśle 4.0, zagrożenia a cyberbezpieczeństwo przedsiębiorstwa, cyberbezpieczeństwo i COVID-19, krajowe strategie cyberbezpieczeństwa dla gospodarki cyfrowej, ochrona biznesu cyfrowego, cyberbezpieczeństwo w bankowości, cyberbezpieczeństwo w MŚP, polityka cyberbezpieczeństwa Unii Europejskiej i NATO, cyberbezpieczeństwo i ubezpieczenia. Cyfrowe narzędzia cyberbezpieczeństwa: oprogramowanie i technologie prewencyjne. Usługi w obszarze cyberbezpieczeństwa: testy cyberbezpieczeństwa, ocena cyberbezpieczeństwa, szkolenia z cyberbezpieczeństwa. Sztuczna inteligencja i cyberbezpieczeństwo: nowa metoda wykrywania ataków. Uczestnictwo w wydarzeniu jest bezpłatne. Udział w spotkaniu brokerskim jest ograniczony do klientów, którzy się zarejestrują. Kluczowe informacje: Rejestracja: 5  lipca 2021 – 22 listopada 2021 Rezerwacja spotkań: 5  lipca 2021 – 22 listopada 2021 Spotkania brokerskie i warsztaty:  24-25 listopada 2021 Dlaczego warto uczestniczyć? Jako nabywca – znajdziesz europejskich dostawców technologii podczas spotkań brokerskich. Jako kierownik ds. rynku/sprzedaży – znajdziesz nowych europejskich klientów. Jako twórca produktu — znajdziesz partnerów biznesowych dla innowacyjnej technologii. Jako naukowiec – znajdziesz partnerów do badań i rozwoju oraz inspirację do nowych badań w dziedzinie transformacji cyfrowej. W jaki sposób możesz skorzystać z udziału w tym wydarzeniu? Publikuj i prezentuj swoje produkty, usługi, projekty, potrzeby biznesowe uczestnikom wydarzeń – możesz nawet zamieścić film promocyjny swojego produktu. Organizuj nowe spotkania i nawiązuj nowe kontakty. Bądź o krok przed konkurencją, będąc widzianym i widocznym w trakcie wydarzenia.