You are currently viewing #83 Geometria nieeuklidesowa i arcydzieło, które topi umysł

#83 Geometria nieeuklidesowa i arcydzieło, które topi umysł

Gdy myślimy o wirtualnej rzeczywistości, przed oczami mamy doświadczenie świata bez wychodzenia z domu – eksplorowanie innej rzeczywistości, przestrzenie związane z rozrywką czy doświadczania nowego z wykorzystaniem gogli VR. Tymczasem VR wkracza coraz śmielej do edukacji, coraz więcej programów opiera się na wykorzystaniu sztucznej inteligencji i rzeczywistości wirtualnej, która może nas zabrać do krainy nauki nieco bardziej empirycznie. Do czego w nauce może zostać wykorzystany VR?

O tym, do czego w nauce, także na Uniwersytecie Warszawskim, wykorzystać można wirtualną rzeczywistość opowiada dr Dorota Celińska-Kopczyńska (Instytut Informatyki na Wydziale Matematyki, Informatyki i Mechaniki Uniwersytetu Warszawskiego, Wydział Nauk Ekonomicznych UW), odpowiadając na pytania dr Justyny Pokojskiej o:
– przykłady wykorzystania VR w edukacji,
– projekt, w którym wykorzystuje się VR do nauczania geometrii nieeuklidesowej,
– problemy z wirtualną rzeczywistością – w szczególności z czasem, jaki możemy w niej przebywać,
– trójkąt złożony z trzech kątów prostych oraz założenia geometrii nieeuklidesowej,
– powody, dla których rafa koralowa lub listek sałaty przyjmują określony kształt,
– zastosowanie VR w świecie nieizotropowym,
– nową rzeczywistość statystyczną, z udziałem geometrii,
– założenia gry VR HyperRogue, która „topi umysł” 🙂
– nauka płynąca z udziału w wirtualnym świecie.

Dodaj komentarz