Infodemia, z racji coraz większej liczby fałszywych wiadomości, rozprzestrzeniających się w sieci z niewiarygodną prędkością, pozostaje w rozkwicie. Zwiększająca się liczba fake newsów wpływa z kolei na nastroje społeczne. Czy da się mierzyć ten wpływ?
O tym, czy pandemia i infodemia wpłynęły na nasze nastroje i opinie dotyczące szczepionek oraz Unii Europejskiej i czy w ogóle da się to jakoś zbadać opowiada prof. Michał Krawczyk z Wydziału Nauk Ekonomicznych UW, opowiadając o międzynarodowym projekcie badawczym finansowanym przez VolkswagenStiftung, a przy okazji na pytania dr Justyny Pokojskiej o:
– źródło pomysłu na zajęcie się badaniem nastrojów
– powody, dla których badanie tego zagadnienia jest ważne,
– sposoby i metody, z pomocą których można mierzyć postawy i nastroje,
– kraje, które, poza Polską, biorą udział w projekcie,
– wpływ mediów na kreowanie naszych nastrojów dotyczących kluczowych zagadnień,
– badanie fake newsów związanych z Unią Europejską,
– założenia eksperymentów terenowych, przewidzianych w projekcie,
– potencjalnych uczestników badania,
– przewidywania na temat jego wyników.