Konto na Facebooku posiada już 18 milionów Polaków. Nasza przeciętna miesięczna aktywność została estymowana na: 3 komentarze, 11 polubień postów i jedno udostępnienie. Co te dane mówią o nas w kontekście sposobów komunikacji i samej ewolucji komunikowania, jakiej doświadczamy na co dzień? Czego o modelach komunikacji można dowiedzieć się z życzeń składanych na Facebooku naszym znajomym i… markom?
O wynikach analizy życzeń składanych przez użytkowników Facebooku oraz modelach komunikacji opowiada dr Izabella Ławecka (Wydział Polonistyki UW), odpowiadając na pytania dr Justyny Pokojskiej o:
– charakterystykę współczesnej komunikacji sieciowej,
– inne formy komunikacji, które dziś możemy zaobserwować,
– życzenia na Facebooku – czy są innym aspektem komunikacji niż te składane w tradycyjny sposób?
– ładunek emocjonalny sieciowych życzeń oraz życzenia składane… markom,
– modele i nietypowe zjawiska we współczesnej komunikacji sieciowej,
– ubożenie komunikacji pod wpływem przeniesienia jej do sieci i niekiedy ograniczenia do pisma obrazkowego,
– stan komunikacji w sieci – nasze główne błędy i niedociągnięcia, na które sobie pozwalamy.